۱۳۹۴ دی ۹, چهارشنبه

چرا زنانی که فارغ از وابستگی های حقیر سیاسی و صرفا با تکیه بر لیاقت و استعدادهای خود و حفظ استقلال شخصیتشان پیش می روند هرگز به امنیت شغلی و موقعیتی دست نمی یابند و در جایگاه واقعی خود قرارنمی گیرند؟! 
***در تابستان سال 69 که خاتمی تدارکاتچی وزیر ارشاد بدون فرهنگ اسلامی ! بود. یک آزمون سراسری برای دو رشته فیلمسازی و بازیگری تحت مدیریت این وزارتخانه برگزار شد که دوره آموزشی در باغ فردوس تهران(دفتر فرهنگی شهبانو فرح نرسیده به میدان تجریش) تحت ریاست سیف الله داد برگزار می شد. و من هم بخاطر علاقه به حیطه فیلم و سینما و نیز جذابیت فوق العاده ای که بنای زیبا و تاریخی باغ فردوس برایم داشت در حالیکه تازه دوره لیسانس ادبیات انکلیسی خود را در دانشگاه شیراز به پایان رسانده و آماده شرکت در کنکور سراسری آموزش عالی برای فوق لیسانس می شدم تصمیم گرفتم که در رشته فلیمسازی مذکور هم ثبت نام کنم و شانس خود را بیازمایم که منجر به کسب یکی از بالاترین رتبه ها در آزمون کتبی و سپس مصاحبه علمی برایم شد و به مرحله مصاحبه گزینشی راه یافتم که بخاطر اینکه در بین 17 دختر پذیرفته شده از سراسر ایران من تنها دختری بودم که چادر نپوشیده بود! مردود شدم و پس از چند مرحله پیگیری معترضانه نهایتا درست پشت در اتاق این سید خندان افسار در گریبان ! توسط بالاترین مقام در هسته گزینش آنجا که یک آخوند بی عمامه دمپایی پوش بنام عجمی بود به من تفهیم شد که بخاطر نقص در حجاب صلاحیت ورود به عرصه هنر و فرهنگ ولایی را ندارم!!!


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر